MINUTA
Dezbatere publica din 02.04.2018 cu privire la aprobarea proiectului de Buget Local 2018
La dezbatere publica participa aproximativ 20 de cetateni. Din cadrul Consiliului Local participa: dna consilier Arnaut Stela, dna consilier Baraghin Angela, dl. consilier Derencu Alin-Daniel, dl. consilier Pop Alexandru, dl. consilier Poiana Sebastian-Adrian.
Alti participanti: dna. Berteanu Alina-Ionela, sef Serviciu Economic; dna Micu Anca Ioana, sef Birou Taxe si Impozite, dna Enea Alteea, secretar Comuna Sanpetru, dna Butincu Ana-Maria, Compartiment financiar-contabil, dna Stefanescu Adina, secretariat CLS, reprezentant Damar SRL.
Dl. primar ia cuvantul si prezinta Regulamentul de desfasurare a dezbaterilor publice, publicat pe site-ul www.primaria-sanpetru.ro, impreuna cu Proiectul de Buget pe anul 2018.
Dl. Cucu contesta limita de timp (5 minute) prevazuta pentru luarea cuvantului.
Dl Mihai David intervine si solicita dezbaterea Bugetului pe capitole.
Dl primar prezinta sumele regasite in Bugetul Local pe anul 2018.
Dl Cucu Eugen ia cuvantul si intreaba de ce exista discrepante intre executia bugetara pe anul 2016-2017 si bugetul previzionat pe anul 2018 la capitolul Impozit-Teren si care este motivul acestei scaderi.
Dna Berteanu Alina-Ionela explica modul in care se previzioneaza bugetul, specificand faptul ca nu se tine cont de ramasite. Veniturile initiale se fac pe baza adreselor de la finante si incasarilor de anul trecut sau mai putin.
Dl Cucu Eugen precizeaza ca argumentele dnei contabile nu stau in picioare si nu sunt legale, fiind previzionate incasari mai putine fata de anul trecut, care conform Metodologiei nu au voie sa depaseasca limita de 3%.
Dna Micu Anca Ioana ia cuvantul si explica ca au fost eliminati cei 400 mp, avand categoria de folosinta curti-constructii din calculul terenului arabil-intravilan si s-a revenit la impozitarea totala a suprafetei de teren doar ca teren arabil-intravilan.
Dl. Mihai David observa ca nu exista un capitol de sponsorizari si doreste sa cunoasca motivul.
Dna Berteanu Alina-Ionela explica faptul ca doar in momentul in care aceste sponsorizari apar, vor fi cuprinse pe rectificarea de buget. Pe anul 2016-2017, sponsorizarile au fost in valoare de aproximativ 1400lei. Mai departe, specifica faptul ca primaria nu beneficiaza de sponsorizari din partea firmelor la momentul actual.
Dl. Cucu Eugen mentioneaza faptul ca hartiile de pe site sunt legale.?????? Doreste sa stie care este motivul pentru care impozitul pe teren in anul 2018 este mai mic decat in anul 2016, solicitand raspuns motivat intrucat aceste impozite ar trebui sa fie egale.
Dl. Cucu Eugen intreaba in situatia in care pe Bugetul de functionare daca este cu deficit nu se pot face alocari, transferuri, referitor la suma de 125.000 lei care este transferata din sectiunea de functionare in sectiunea de dezvolatare cap 37 02 04.
Dna contabil, Sef Serviciu Contabil ia cuvantul si mentioneaza faptul ca cei 125.000 lei transferati din sectiunea de functionare in sectiunea de dezvoltare, la art. 37 02 03 reprezinta varsaminte din sectiunea de functionare pentru finantarea sectiunii de dezvolatare pentru serviciul de audit, al UAT, prestat de catre Asociatia Comunelor.
Ia cuvantul dl Marian Petronius, dezvoltator local care solicita cuprinderea in Bugetul Local de sume in vederea asfaltarii strazii Primaverii 3 si Macesului, care au fost donate in urma cu 5 ani, cu utilitatile introduse de catre dezvoltator.
Dl Benegui ia cuvantul si solicita introducerea de sume in vederea asfaltarii str. Cazarmii si intreaba unde sunt prinse sumele pentru platformele de transfer de greutate.
Dna Dumitru Claudia solicita sa i se comunice sumele care s-au strans pe anul 2017 in Bugetul Local din LT-uri. Daca firmele care desfasoara activitati fara autorizatie de functionare sunt la zi cu plata taxelor si impozitelor locale. Cum este posibil ca SC Nova Proof sa-si desfasoare activitatea fara autorizatie de functionare.
Dl consilier Pop Alexandru specifica faptul ca nu toate activitatile comerciale au nevoie de autorizatie de functionare de la primarie.
Dl Mihai David intreaba daca au fost prinse credite de angajament si care este statusul proiectului pentru Apa-Canal.
Dl primar raspunde faptul ca proiectul Apa-Canal a fost respins pe AFIR datorita suprapunerii cu un proiect de dezvoltare a Companiei Apa Brasov cat si a lipsei inscrierii in CF a unor drumuri de exploatare pe care se doreste investitia.
Dl Banu Gheorghe ia cuvantul si sustine ca locuieste pe str. Triajului, nu a donat drumul si nu il va dona din cauza costurilor prea mari si solocita ajutor din partea primariei si intreaba de ce cei de la Digi au executat lucrari pe str. Triajului.
Dl primar sustine ca pana nu se cedeaza drumurile nu se vor baga utilitatile.
Dl Mihai David intreaba daca exista o masura de constrangere pentru a dona drumurile. Se pot face scrisori catre cetateni pentru a dona drumurile.
Dna secretar ia cuvantul si prezinta campania dusa de Primaria Comunei Sanpetru pentru donatiile din zona Livada efectuata prin mass-media(emisiuni TV, ziar cat si invitarea prefectului Mohaci Mihai intr-o emisiune televizata).
Dna Moldoveanu Iulia ia cuvantul si precizeaza ca suprafata cuprinsa in buget pentru str Oltului este mult mai mica decat cea reala si solicita suprafata reala.
Dna Dumitru Claudia ridica un semn de intrebare cu privire la faptul ca SF-urile sunt realizate cu aceleasi firme. Raspunsul primarului: firmele au fost luate de pe SEAP.
Care este criteriul de prioritizare? Dl primar raspunde: strazile care au toate utilitatile.
Dna Benegui: Cate strazi se pot asfalta cu banii alocati pentru cresa? Dl primar raspunde sunt foarte multe cereri pentru cresa. Cat este contributia primariei pentru cresa?
Dl. Mihai David: Care este motivul pentru care din 2016 exista excedent? Dl primar raspunde:Postul pentru achizitii publice este vacant.
Dna Benegui precizeaza ca la capitolul bugetar unde este prevazuta cresa este o eroare de redactare cu privire la existenta in explicatii a cuvantului DALI.
Dna secretar raspunde ca se va modifica eroarea de redactare avand in vedere faptul ca este intocmit SF la nivel de DALI urmand ca in anul 2018 sa figureze in buget proiectul tehnic si executia.
Dl. Patraulea Adrian, reprezentant al Sanpetru Residence, solicita asfaltare si trotuare cu mentiunea ca investitia dezvoltatorului in utilitati este de aproximativ 587.000 lei.
Dl. Cucu sugereaza folosirea excedentului in asfaltari, precizand ca 1 km de asfalt costa 350.000lei.
Dl. Mihai David propune implementarea unui buget participativ.
Dl. Mihai David explica ce este bugetul participativ si mentioneaza faptul ca ar reduce din tensiunile dintre cetateni si primarie, propunerea dansului este de 1% din buget sa fie lasat la alegerea locuitorilor.
Dna Benegui specifica faptul ca exista o neconcordanta la Capitolul Cultura respectiv biblioteca si modernizare parc central.
Dna contabil, Sef Serviciu Economic explica faptul ca in baza nomenclatorului capitolul 77 (cultura, recreere si religie) cuprinde si 67 05 03(intretinere gradini publice, parcuri, zone verzi, baze sportive de agrement) si precizeaza faptul ca suma de 500.000 lei regasite in Anexa 1, punctul 5 se refera la cheltuielile de capital regasite in Anexa 2, la punctul 1 si reprezinta acelasi obiect de investitii cu destinatia ”Modernizare Parc Central”.
Dna Dumitru Claudia intreaba ce se doreste a se face in Parcul Central de 500.000 lei. Dl primar mentioneaza ca ii va muta la alt capitol de investitie.
Dna Benegui mentioneaza ca va contesta HCL cu privire la aprobare SF avand in vedere ca nu contine doua variante de constructii.
Dl Mihai David solicita lamuriri cu privire la tronsoanele 1-7 de investitii, extindere iluminat stradal public si daca acestea au o ordine de prioritate. Dl primar raspunde ca nu exista o ordine a prioritatilor.
Dna Sonia Avram ia cuvatul si solicita iluminat public cat si faptul ca, cresa reprezinta pentru zona mentionata o prioritate.
Dl Cucu Eugen intreaba daca au fost respectate procentele din scrisoarea de la finante. Precizeaza ca la pozitia de cheltuieli salariale au fost scaderi fata de anul 2017. Dna contabil Sef Serviciu precizeaza faptul ca banii pentru salariile profesorilor nu mai trec prin bugetul local.
Dl primar precizeaza ca la nivelul UAT nu exista ajutoare sociale in temeiul Legii 416.
Dl Mihai David precizeaza ca prestatorul de salubritate nu isi face treaba si faptul ca pe drumul DJ 103 este pietris, reziduuri de la operatiunile de deszapezire. Dl primar mentioneaza ca nu avem autoritate pe DJ-uri.
Dl Cucu Eugen: de ce difera executia pe anul 2017 cu prevederea pe anul 2018. Solicita ca lista de investitii sa fie conform legislatiei in vigoare. De ce la cheltuieli de capital 2018 este suma de 2.000.000 lei iar la 2019 scade la 500.000 lei.
Dl Mihai David precizeaza faptul ca la dezbaterea bugetului in comuna Cristian au fost prezenti toti consilierii si s-a desfasurat conform procedurii.
Ia cuvantul dl consilier Derencu Alin si solicita ca la urmatoarele sedinte de consiliu local sa fie desemnat cate un reprezentant al cetatenilor cu interese comune.
Dl primar inchide sedinta publica.
VA MULTUMIM PENTRU PARTICIPARE,
PRIMAR,
RUSU ION