Comuna Sânpetru judetul Brașov
SCHIMBAREA PE CALE ADMINISTRATIVĂ A NUMELUI DE FAMILIE ŞI/SAU A PRENUMELUI
I. Cererea pentru publicarea schimbării numelui de familie/prenumelui în Monitorul Oficial se va întocmi de titular sau persoana împuternicită la Serviciul de Stare Civilă al primăriei locului de domiciliu , la care se vor ataşa următoarele documente justificative:
• Certificatele de stare civilă ale persoanei care solicită schimbarea numelui de familie/prenumelui, în copie xerox;
• Consimţământul dat la notar al celuilalt soţ pentru schimbarea numelui de familie comun purtat în timpul căsătoriei, în copie xerox;
• Dispoziţia de aprobare a autorităţii tutelare, dacă solicită tutorele sau în cazul în care părinţii nu se înţeleg cu privire la numele de familie/prenumele pe care urmează să-l poarte minorul în copie xerox;
• Consimţământul celuilalt părinte dat la notar pentru schimbarea numelui de familie/prenumelui minorului în cazul în care cererea se face numai de către un singur părinte, în copie xerox.
II. Cererea pentru aprobarea schimbării numelui de familie/prenumelui se va întocmi de titular sau persoana împuternicită la Serviciul de Stare Civilă al primăriei locului de domiciliu , la care se vor ataşa următoarele documente justificative:
• Certificatele de stare civilă ale persoanei care solicită schimbarea numelui de familie/prenumelui, în original și copie xerox;
• Consimţământul dat la notar al celuilalt soţ pentru schimbarea numelui de familie comun purtat în timpul căsătoriei, în original;
• Dispoziţia de aprobare a autorităţii tutelare , dacă solicită tutorele sau în cazul în care părinţii nu se înţeleg cu privire la numele de familie/prenumele pe care urmează să-l poarte minorul, în original;
• Consimţământul celuilalt părinte dat la notar pentru schimbarea numelui de familie/prenumelui minorului în cazul în care cererea se face numai de către un singur părinte, în original.
• Cazierul judiciar al solicitantului;
• Cazierul fiscal al solicitantului;
• Orice alte acte pe care solicitantul le consideră necesare pentru motivarea cererii sale.
PRECIZĂRI:
- Cetăţeanul român cu domiciliul în străinătare, va ataşa la cerere pe lângă documentele mai sus menţionate şi următoarele documente:
1. Paşaport românesc de cetăţean român cu domiciliul în străinăte;
2. Adeverinţă cu ultimul domiciliu avut în România;
3. Declaraţie autentificată din care să rezulte că nu are datorii faţă de statul român.
- Cererea se depune la primaria de domiciliu sau ultimul domiciliu avut în ţară a solicitantului(în cazul cetăţeanului român cu domiciliul în străinătate), personal, prin împuternicit cu procură specială sau împuternicire avocaţială.